Klicka här för att komma till:
Tränare/LedareTräningstid Tabell Resultat  2003

Matcher Hösten 2004

Motståndare

Plats Tid

22 augusti Sösdala IF Hemma 17.00 0 - 0
29 augusti Vankiva IF Vankiva IP 11.00 2 - 0
5 september Vanneberga IF Hemma 13.00 0 - 0
12 september VMA IK Ädlavallen 11.00 2 - 1
19 september Bjärlövs IF Hemma 17.45 1 - 2
25 september Fjälkinge IF Willandia 13.00 1 - 2

Fjälkinge - Tjörnarp
Mål : Terese Håkansson och Hannah Karlsson
Trots att inställningen till matchen inte var så bra från början, vilket också resulterade i underläge 1-0, så kom tjejerna tillbaka och visade sin riktiga kämpaglöd. Bra avslutning tjejer.

Tjörnarp - Bjärlöv
Mål : Lisa Johansson
En mycket bra match från båda lagen där Tjörnarp inte riktigt hade turen med sig. En rolig händelserik match i alla fall.

VMA - Tjörnarp
Mål : Isabell Thörnqvist och Ellinor Bengtsson
Här var det vi som ägde bollen större delen av matchen och lyckades näta 2 gånger. Med Lisa och Linda borta hade vi med en ny spelare Felicia som skötte sig mycket bra. Största utropstecknet var väl ändå Ellinor som ville prova spela ute och de flesta trodde nog att hon skulle bli trött och be att få gå in i målet igen. Men där visade hon vilken ork och vilja hon har, vilka löpningar på högerkanten, imponerande !

Tjörnarp - Vanneberga
Idag var vi mycket bättre med i matchen, saknar dock flytet vid avslut men alla jobbade på mycket bra.

Vankiva - Tjörnarp
Det verkade vara lite väl tidigt att spela kl 11 åtminstone för tjörnarps tjejer som inte alls var pigga idag. Med lite bättre inställning hade vi nått minst oavgjort.

Tjörnarp - Sösdala
Skönt att se tjejer att när det är match då plockar ni fram den rätta viljan. Otroligt bra kämpat, många i laget springer väldigt långt på en match men utan att klaga. Inga avbytare idag heller men det är faktiskt då vi spelar som bäst, när vi inte ändrar för mycket i laget.

Tjörnarp - Sösdala
Mål:Anna Frykmalm
Säsongen avslutades på bästa sätt med en vinst i derbyt mot Sösdala. Mycket bra jobbat i värmen tjejer. Kul också att vi har en så stor publik på matchen.
Efter matchen bjöds på korv och läsk men först fick vi tränare en dusch med kläderna på.

Knislinge - Tjörnarp
Denna matchen slutade egentligen oavgjort. Domaren dömde dock bort vårt mål i första halvlek som Nicole sköt in efter Johannas frispark. Istället kunde Knislinge i andra halvlek göra segermålet. Många upprörda känslor i vårt lag men tyvärr kan man inte ändra på domslut hur fel de än är.

Matchbilder från Knislinge

Tjörnarp - Vinslöv
Med både Therese.J och Terese.H sjuka och alltså ingen avbytare så kunde vi inte riktigt stå upp mot Vinslöv men alla kämpar på trots underläge och ger inte upp.

IFK Hässleholm - Tjörnarp
Trots att flera av tjejerna hade spelat boll hela helgen på Ivön så gör vi återigen en mycket bra kämpainsats och vi hade också fått klart med dispensen för Anna som gjorde en mer än godkänd debut i Tjörnarpströjan.

Tjörnarp- Osby
Mål: Hannah Karlsson
Så var det dags för lite tuffare motstånd, som åtminstone tränaren hade respekt för. Men inte Tjörnarps tjejer, de tog ledningen ganska tidigt i matchen genom ett inlägg från Tessan. Osby kvitterade i första halvlek och detta resultat stod sig till det var 4 minuter kvar då Osby lyckades göra två snabba. Så bra som tjejerna kämpade så var vi värda oavgjort idag men det är inte alltid det blir rättvist. Att notera är att Sarah gjorde en kanonmatch på vänsterbacken och Ellinor en jätteräddning på mållinjen.

Tjörnarp - Vankiva
Mål: Lisa Johansson
Så var det då hemmapremiär på vår "stora" plan. Och fast det var varmt och vi bara hade en avbytare så var det ingen som klagade. Alla jobbade jättebra och  verkar snabbt ha anpassat sig till stor plan. Ett extra omnämnande får idag Johanna Kendrup som tog allt på vänsterkanten och räddade oss när Vankiva hade friläge.

Röke IF - Tjörnarp
Mål: Hannah Karlsson
Trots att vi inte haft någon "riktig" träningsmatch på 11-manna plan så såg det riktigt bra ut. Vi får väl tacka P13/14 som stått för tufft motstånd på träningarna.
Helt naturligt så kändes planen stor även om den inte var så stor som Tjörnarps egen och ibland visste tjejerna inte riktigt var de skulle vara. En mycket positiv premiär som bådar gott för framtiden med ett extra plus till TJ som jobbade och slet i backlinjen.

Matcher Våren 2004

Motståndare

Plats Tid

25 april Röke IF Röke IP 14.00 1 - 1
2 maj Vankiva IF Hemma 18.00 1 - 0
9 maj IFK Osby Hemma 15.10 1 - 3
24 maj IFK Hässleholm 1 Österås IP 18.30 0 - 0
31 maj Vinslövs IF Hemma 15.10 0 - 3
6 juni IFK Knislinge Helgevallen 17.00 1 - 0
13 juni Sösdala IF Hemma 11.00 1 - 0

Tjörnevallen Måndagar 17.00-18.30
Tjörnevallen Onsdagar 17.00-18.30

Vår första 11-manna match mot Röke, alla är glada och lite trötta.

Först ut i Göingecupen av Tjörnarps lag var F12 som startade dagen före nyårsafton och med mycket bra resultat. Tjejerna vann sin grupp och fick spela kvartsfinal mot Bromölla. Resultat som följer:
Tjörnarp       -    HIF                    0 - 1
Krstd/Wä II -    Tjörnarp             0 - 1      Mål: Lisa Johansson
IFK II           -    Tjörnarp             0 - 2      Mål: Isabell Thörnqvist 2
Tjörnarp       -     Ifö Bromölla II  0 - 1

Nicole, Terese, Emilia och Nadine bildade tillsammans med Sarah, Jannike och Cecilia ett F13 lag som var lika duktiga de.
Wä          -     Tjörnarp                 2 - 1        Mål: Sarah Björk Rengbrant
Tjörnarp -      HIF I                      1 - 1        Mål: Nicole Gullberg
Tjörnarp -      Osby II                   0 - 1