Klicka här för att komma till:
Tränare/LedareTräningstid Tabell

5 oktober Degeberga GoIF Borta 11.00 2 - 2

Degeberga - Tjörnarp
Mål: Isabell Thörnqvist och Nicole Gullberg
Alla tjejerna gör en kämpainsats idag, i en match där vi var det bättre laget och bjöd motståndarna på deras två mål. Ni har gjort en jättebra säsong tjejer och jag tror på Isabell när hon säger att vi vinner serien nästa år.

Tjörnarp - Vanneberga
Mål: Isabell Thörnqvist
Idag hade vi massor av chanser, men endast en boll lyckas vi få bakom deras målvakt.
Bra passningsspel och kämpaanda.

Hanaskog - Tjörnarp
Mål: Isabell Thörnqvist
Här fick vi en lektion i att röra sig på plan både med och utan boll. Motståndarna var både små och snabba och vi hängde inte riktigt med när de dribblade förbi oss. Alla gör dock sitt bästa och skall ha en eloge för att man inte slutar kämpa trots underläge.

Tjörnarp - Bjärlöv
Mål: Nadine Albin
Med en ledning i halvlek med 1 - 0 såg läget ljust ut men Bjärlövs pigga anfall blev för svårt för oss idag.  Alla var inte lika pigga och alerta  men laget kämpade överlag duktigt och Hannah gör ett jättejobb mellan stolparna. Extra plus också till alla i backlinjen som rensade undan det mesta.

Wisseltofta - Tjörnarp
Mål: Hannah Karlsson
Vi gör väl inte en av våra bästa matcher och missar en hel del målchanser men ett bra lag skall ju ändå lyckas vinna och det gör vi med en boll som sakta rullar över mållinjen.

Tjörnarp - Hästveda
Mål: Johanna Kendrup, Hannah Karlsson 2 och Erica Lindholm
Tjejerna gör ytterligare en kanon match och spelar mycket bra. Det verkar som alla har kul i laget utom när man måste vara avbytare.

Tjörnarp - IFK Hässleholm 2
Mål: Hannah Karlsson
Fotboll är inte alltid rättvist och idag borde resultatet varit oavgjort. Motståndarna började bäst men tjejerna kom in i matchen och tog ledningen. Tyvärr lyckades IFK få in två bollar i andra halvlek. Men mycket bra jobbat tjejer, ni ger inte upp förrän matchen är slut.

Vankiva - Tjörnarp
Mål: Johanna Kendrup och Nicole Gullberg
Det blev nästan repris på vårens uppgörelse mot Vankiva, vi får en straff som Johanna säkert sätter i mål. Denna gången var det Hannah som blev fälld strax innanför straffområdet. Nicole ökade på ledningen i början på andra halvlek och det kändes ganska tryggt. Då fick vi en "utvisning" på 5 minuter efter en varning på Isabell och vi fick spela med 5 utespelare. Vi var redan trötta och orkade inte stå emot så Vankiva kunde reducera. Dock lyckades vi hålla emot resten av matchen och Nadine hade ett par bra chanser där hon tog sig förbi Vankivas försvar. Bra kämpat hela laget !!

Tjörnarp - VMA
Mål: Terese Håkansson, Isabell Thörnqvist och Sarah Björk-Rengbrandt
Vi lyckades till slut få ihop fullt lag med hjälp av Sarah och Jankan (på dispens).
Orken tröt ganska snabbt i värmen och det var tur att vi hade en avbytare för alla behövde ut och pausa. Tycker att allihop gör en bra match efter ett långt sommaruppehåll och med lite bättre skärpa borde vi vunnit med fler mål.

Röke - Tjörnarp
Mål: Lisa Johansson
Sista matchen för våren blev ju en lyckad sådan trots blåsten. I första halvlek hade vi motvind och nästan uppförsbacke (synvilla eller?) och försvarade oss bra. I andra blev det lite lättare men nu rullade bollen lite väl snabbt och det var svårt att få till något mål. Lisa lyckades dock i slutminuterna att peta in bollen och vi tog en rättvis seger. Nu får alla en välförtjänt vila över sommaren. Bra jobbat hela laget !

Tjörnarp - Lönsboda
Mål: Nicole Gullberg
Idag spelade laget mycket bra och trots att vi bara hade en avbytare kämpade alla mer än vanligt. Ett extra plus till Therese Johansson på backen som tog nästan allt.

Tjörnarp - Wisseltofta
Mål: Hannah Karlsson och Terese Håkansson
Tjörnarpstjejerna verkade lite trötta i det våta tunga underlaget och borde gjort något mål till. Wisseltofta hade inte så många chanser  men hade två "stora" backar som vi nästan var rädda för. Passningsspelet fungerar fortfarande mycket bra och också löpningarna längs kanterna. Bra jobbat i regnet !

Tjörnarp - IFK Hässleholm
Mål: Nicole Gullberg
Hässleholm fick några "enkla" mål och resultatet visar absolut inte spelet på plan.
Tjejerna hittade varandra bra och hade flera chanser som dock motståndarnas målvakt kunde plocka. Spelet ser bättre och bättre ut för varje match  och nu är det mest avsluten vi behöver träna på. Vi kommer igen till nästa match.

Tjörnarp - Hästveda
Mål: Erica Lindholm 1,Terese Håkansson 2, Lisa Johansson 1, Johanna Kendrup 1, Isabell Thörnqvist 1, Hannah Karlsson 1
En mycket bra match av alla tjejerna som jobbade bra i värmen. Speciellt tack vare ett bra passningsspel och fina löpningar på kanterna med avslutande inlägg kunde vi idag bärga en stor målskörd.

Osby - Tjörnarp
Tjörnarp började matchen mycket bra och hade övertaget de första tio minuterna. Alla tjejerna sprang mycket hela matchen påmanade av Stefan med ett extra plus till Nicole som jobbade extra mycket. Med lite tur och lite mer satsning framför mål kunde Tjörnarps tjejer också gjort mål, nu slutade matchen istället 3-0.

Tjörnarp - Vankiva
En riktig kämpainsats där vi fullt rättvist tog en poäng. Vi låg under med 0-1 ganska länge men Johanna Kendrup fick till slut göra kvitteringen på straff sedan Isabell Thörnqvist blivit fälld. Det såg mycket bättre ut jämfört med första matchen och nu har vi hittat en målvakt som idag fick rycka in och göra sin första match sedan Hannah skadat ryggen. Bra jobbat mellan stolparna, Ellinor.

Tjörnarp - Sösdala

Alla Tjörnarps tjejer kämpade bra. Vi har en del nya spelare som inte riktigt har hittat sina platser än men med lite mer matchvana så kommer det att bli mycket bättre. Mycket positivt att vi är 11 stycken tjejer som alla är träningsvilliga, så det ser ljust ut.

Träningstider

Inomhus skolans gympasal Måndagar 18.00-19.00