Ivö-lägret 2005

6-8 maj

I år var det 13 familjer som mötte upp på den vanliga lägerplatsen vid Ivön. Redan på fredagskvällen tyckte vi det var väl kyligt och efter att vi hade ätit letade de vuxna upp samlingsrummet på campingen.

På lördagen var det som vanligt tidig frukost och sedan att ta sig joggande eller åkande till idrottsplatsen. Trogna supporters finns alltid vid sidan av planen antingen på grund av skador eller risken  att bli skadade.

Först var det träning för de olika grupperna.

De lite äldre tränade för sig och orken tröt väl lite ibland.

Så var det dags för kampen mellan P15/F14 och föräldrar. För en gångs skull kunde lagen spela utan avbytare eftersom vi inte var så många. Först hade lagen lite taktiksnack.

Och här kommer match och lagbilder:

Tyvärr hann fotografen aldrig få med någon av Pelles (fru Karlssons)
fantastiska räddningar i målet men både han och övriga spelare
gjorde en mycket bra match.

En väldigt duktig hejarklack fanns också på plats.

Efter lunch var det dags för ytterligare lite träning och ännu en drabbning
den här gången P11-laget mot föräldrar.

Lördagskvällen var som vanligt tävlingskväll, först en tävling för ungdomarna. Där gällde det att komma på vad olika djurs barn hette, kasta bollar och ledas med förbundna ögon längs en bana. Här vann Jesper/Johanna/Rickard/Felix/Judiths lag knappt före Hannah/Robin/Ellinor/Mollys lag. Se bilder som följer:

Så var det dags för familjetävling där man skulle kasta bollar, kasta pil m.m

En ny tävling följde sedan för de starkaste nämligen dragkamp och jag tror att det var Pelles tofflor som avgjorde till det lagets fördel.

Efter korvgrillning var det dags för de vuxna att tävla. Först skulle man skruva och spika och det var kanske inte alla som visste att de hade så händiga fruar.  Sedan var det dags för en slags stafett med ballonger emellan sig. Till sist skulle man äta en muffins med grädde och dricka ett glas läsk utan att använda händerna mer än till sugröret.

På söndagen var det så dags för kampen mellan de minsta och deras föräldrar och den hade bland annat Felix och Maximilian sett fram emot.

Som avslutning på idrottsplatsen spelades en kort match där alla som ville fick vara med gammal som ung. Efter söndagens lunch gick alla familjer en "liten"
tipspromenad på campingen och lägret avslutades sedan med fika och prisutdelning.

Tack än en gång Stefan med familj och alla deltagare av årets läger
för en återigen lyckad helg. Hoppas vi ses nästa år igen.