Träningstider

Inomhus skolans gympasal Tisdagar 17.00-18.00
Tjörnevallen Tisdagar 17.00-18.00
Klicka här för att komma till:
Tränare/Ledare

Knatteturneringar
Nu har vi varit på "returmöte" i Maglasäte. Laget bestod av de knattar som är födda -96 och -97 + att vi lånade in två -95 från P 9-laget. Vi spelade 3 matcher och i den första blev det förlust mot ett duktigt Höörs IS.

Nästa match blev det vinst för oss mot hemmalaget Maglasäte 2. Innan avspark för sista matchen hade vi haft en timmes paus, och då passades det på bl.a. på att äta glass som arrangören bjöd på! Man tackar!

Den tredje matchen var mot Maglasäte 1 och detta blev riktigt spännande. Tjörnarp drog iväg till 3-0 men motståndarna gav inte upp, de kämpade och lyckades komma tillbaka och göra 3 mål på oss. En bit in i andra halvlek gjorde vi då ytterligare ett mål och de hade efter detta några riktigt bra chanser, men vi höll undan.

Efteråt började vi redan prata lite om att försöka mötas igen under
innesäsongen.

Tjörnarp - Höörs IS        0-4
Tjörnarp - Maglasäte 2  4-0
Tjörnarp - Maglasäte 1  4-3

Lördagen den 24 maj arrangerade vi en liten "miniturnering" med vårt duktiga knattelag.
Vi bjöd hit Maglasäte IF som kom ett lag och Höörs IS som hade två lag.
Premiärmatchen spelades mellan Tjörnarp och Höör 1, och vi blev besegrade av
ett mycket bra Höör med 0-8. Nästa match för oss blev mot Höör 2 och det blev dagens målrikaste match, 5-7, där Höör åter stod som vinnare när slutsignalen blåstes. Sista matchen för vår del blev således mot Maglasäte. Även detta lag visades vara oss övermäktiga och det fick bli till att notera en förlust till, denna gång blev siffrorna 1-4.

Förlusterna till trots var humöret ändå på topp hos alla våra hårt kämpande knattar. Kanske en bidragande orsak var den att det bjöds på glass till samtliga spelare som varit med i "turneringen"!

Vi vill speciellt passa på att tacka Dan och Sara som var domare, och som
gjorde detta på ett mycket bra sätt.

PS. Maglasäte har redan börjat planera för en retur efter sommaruppehållet!

Tjörnarps BoIF - Höörs IS 1   0-8
Höörs IS 2- Maglasäte IF      3-1