Klicka här för att komma till:

Tränare/LedareTräningstid Tabell

Tjörnarp - Osby
Mål: Andreas Johansson 3, Pascal Gjerpe 1

Broby - Tjörnarp
Av resultaten sen tidigare visste vi att Broby var bra, men denna söndagseftermiddag gick det inte att känna igen Tjörnarps spelarna vilket gjorde att målen rasade in i våran målbur med jämna mellanrum. Men med lite mer vilja så hade vi kunnat se till att resultatet hade stannat vid 7-8 mål. Idag infann sig inget av denna sort, bättre kan vi om alla kämpar på. Kom igen!!

Tjörnarp - Glimåkra
Mål: Aleksandar Senek, Andreas Johansson och Pascal Gjerpe
Så var det åter hemmamatch och tyvärr blev det en chansartad sådan eftersom regnet började att ösa ner. Om slutresultatet är inte mycket att säga, lagen följdes åt i att göra mål. Vi kommer allt närmare en seger, bra kämpat!

Tjörnarp - IFK Hässleholm
Mål: Pascal Gjerpe, Fredrik Kristensson 2
Idag var vi betydligt fler som kämpade (11 st) men vi orkade bara en halvlek. Halvtidsresultatet var 3 - 4 och i vår iver över att göra fler mål glömde vi att säkra framför vårt eget och IFK kontrade och det var de bra på. Men vi kommer igen!

Farstorp - Tjörnarp
Mål: Marcus Olandersson och Pascal Gjerpe
En jämn match där Farstorp segrade denna gång. Tjörnarp tog ledningen genom Marcus men innan halvleken var slut var resultatet 1 - 1. I början av andra halvlek hängde inte Tjörnarps killarna med kanske berodde det på att vi endast var 8 spelare.
Vår åttonde spelare var Niklas Kristensson som redan hade en match i benen med P9-laget. Niklas gjorde dock en jättebra match. Farstorp gjorde ytterligare 2 mål innan vi kom igen och reducerade till 3-2 genom ett perfekt avvägt skott av Pascal Gjerpe.
Det återstod då 7 minuter av matchen och vi hade flera bra chanser under dessa minuter men det ville sig inte denna eftermiddag.

Tjörnarp - Tyringe
Efter en veckas fotbollsskola för de flesta var det säkert ganska stela ben som kom ut på plan vilket också märktes.  Tyringe ryckte åt sig en ledning på 0-2 innan Tjörnarps- pågarna kom igång och skapade lite bättre tryck på motståndarna. Men när vi fick ändra om i andra halvlek eftersom målvakten Fredrik tvingades utgå p g a ett ömmande lår, tappade vi igen och Tyringe gjorde ytterligare 2 mål. Närmast att näta för Tjörnarp var Andreas och Joakim med varsin nickskarv precis utanför. För övrigt jobbade vi på bra.

Hjärsås/Värestorps IF - Tjörnarp
Mål: Andreas Johansson 3 mål
Efter att ha kommit i underläge med 3-0 i första halvlek i en ganska bökig match var det bara anfall som gällde och med 3 mål av Andreas så förlorade vi andra halvan med 4-3 vilket var mycket bra kämpat.

Tjörnarp - Glimåkra IF 2
Mål: Andreas Johansson 3, Joakim Hansson 1, Pascal Gjerpe 1
Efter flera fina löpningar längs kanterna med avslutande inlägg utan utdelning, lurade Pascal målvakten genom ett långskott. I andra halvlek ändrade vi positionerna i laget och flyttade bl a Andreas på topp, vilket han tackade för genom att göra tre mål på rad "ett äkta hattrick". Hela laget spelade mycket bra från målvakt till kedjan.

Farstorp - Tjörnarp
Mål: Joakim Hansson och Pascal Gjerpe
Matchen var bara 5 min gammal när Pascal dundrade in 0-1 efter en kalaspassning av Johan Strand. Matchen böljade sedan fram och tillbaka så när Farstorp kvitterade i slutet av halvleken var det klart rättvist. Efter en del snack i pausen hur vi skulle spela nästa halvlek så började denna också bra för vår del då Joakim gjorde 1-2 på ett snyggt lobbskott. Men mot slutet tröt orken i vårat lag så de sista 5 minuterna hade Farstorp många bra chanser men Tjörnarps försvar och målvakt (Fredrik) spelade också bra och vi kunde till slut bärga vår första seger för i år.

Tjörnarp - Hässleholms IF 3
Mål: Pascal Gjerpe och Joakim Hansson
Fotboll är inte alltid rättvist det var vi ganska överens om. Efter att Tjörnarp tagit ledningen med 1-0 kom HIF mer och mer in i matchen och rätt som det var stod det 1-3 efter två ganska billiga mål i mina ögon sett. Tjörnarp gjorde 2-3 och vi var med i matchen igen, men HIF tog åter kommandot i matchen mot slutet av andra halvlek och satte två mål.

Sösdala IF - Tjörnarp

Tisdag var det åter dags för match. Tjörnarp tog kommandot från början och närmast att göra mål var Fredrik Kristensson med ett bra skott som gick bara centimetrar utanför stolpen. Strax efter hade Robert Karlsson-Ström öppet  mål  men en Sösdala spelare fläker sig fram och lyckas rädda på mållinjen. Sösdala spelade upp sig och tog ledningen i slutet av 1:a halvlek. Andra halvlek var spelet jämt med målchanser på båda håll och Sösdala åter effektiva och ökar på till 2-0. Bra kämpat grabbar, vi var värda oavgjort idag.

Tjörnarp -
Röke IF
Mål: Andreas Johansson (straff)
Så var det igång igen, första seriematchen drabbade vi samman med Röke. Röke tog ledningen i en match där båda lagen spelade mycket bra fotboll. Tjörnarp kvitterade till 1-1 på straff efter att Rasmus Larsson blivit nersparkad av Rökemålvakten. Straffen slog Andreas Johansson via stolpen i mål. Röke tog åter ledningen efter lite för tamt spel av Tjörnarps försvar. I andra halvlek var Tjörnarp åter nära att kvittera med bl a ett bra skott av Jesper Gäf-Persson strax över. Röke slog spiken i kistan precis före slutet med att göra ytterligare ett mål.

Inomhus skolans gympasal Tisdagar 18.00-19.00
Tjörnevallen Tisdagar 18.30-20.00