Matcher

Götes Cup
Tjörnarp - Östra Sallerup   1 - 4
Mål: Gun Malmgren
Vi kom till matchen med endast 6 spelare varav en skadad och hade inte mycket att sätta emot när motståndarna anföll med 4 spelare. Dock låg vi under med endast 1 - 0 i halvlek och kunde också kvittera på vår bonusstraff. Andra halvlek blev för svår trots att försvaret rensade bra och att Lena i målet återigen gjorde en kanonmatch.

Mål: Marita Bengtsson, Karin Olandersson
Vi avslutade årets serie med en vinst fast den satt långt inne. Avgörandet kom i slutminuterna och nu har vi bara cupen kvar innan årets roliga är slut.

Tjörnarp - Ö.Sallerup
Motståndarna spelade mycket bra och de hittade varandra lätt. Vi gör en godkänd insats och resultatet är helt rättvist. Lena räddar oss från att få för många baklängesmål. Vi hade ytterligare ett nyförvärv i denna matchen, Gitte, som inte spelat boll på 10 år men som säkert kommer in i spelet efter ett tag. Nu får vi göra en snygg avslutning för att slippa ramla längre ner i tabellen.

Mål: Åsa Grundström
Matchen började tragiskt med att vår målvakt Ilone skadade knäet i en närkamp och blev hämtad med ambulans. Lena fick ta på sig målvaktströjan och skötte sig mycket bra mellan stolparna. Vi gör allihop en mycket bättre match än förra veckan och ett oavgjort resultat hade varit mest rättvist.

Tjörnarp - Anders Månssons Tjejer
Ett rejält bottennapp där alla var besvikna efter matchen för vi kan allihop bättre än så här.

Mål: Åsa Grundström
En fullt rättvis seger trots att vi nästan fick skrapa ihop laget pga sjukdom m m . Vi lyckades hitta en ny duktig spelare i Johanna Johansson som nog hade bäst kondis av oss alla. Men vi var dock inte tröttare efter matchen än att vi ställde upp på en träningsmatch mot Anders Månssons Tjejer som inte fick någon motståndare i sin match. Så till nästa match har vi flåset igång.

Tjörnarp - Ö.Sallerup
En mållös match där nog vi borde vunnit men vi har nästan alltid svårt mot detta laget.
Nu får vi vila oss i form till hösten.

Mål: Åsa Grundström, Karin Olandersson, Annette Tholle 2
Alla jobbade bra och ett extra plus till vår målvakt Ilone som faktiskt (trots resultatet) hade ganska mycket att göra. Många bra utrusningar gjorde hon.

Mål: Åsa Grundström, Lena Håkansson och Annette Tholle
Vårt fina passningsspel håller i sig och trots att vi ett tag bara vara 6 st på plan (inga avbytare) höll vi emot bra mot ett Atalanta med 3 avbytare.

Mål: Annette Tholle 3, Åsa Grundström 3 och Linda Ström 1
Äntligen lossnade det. Med ett mycket lyckat passningsspel under hela matchen borde
målskörden egentligen varit lite större och det var aldrig något snack om vem som skulle vinna idag. Alla gjorde en mycket bra match.

Tjörnarp - Nyrens
Ytterligare en tung förlust, inte mycket att säga om matchen men vi borde spelat bättre. Dessutom var Nyrens en man mindre på plan men detta lyckades vi inte utnyttja så att det blev några mål. Vi var väl kanske ringrostiga eftersom vi inte spelat på två veckor. Det blir inte så bra att vila sig i form. Nya kämpatag till nästa match, tjejer.

Mål: Karin Olandersson och Gun Malmgren
Så var vi nere på jorden igen, underskattning eller vad orsaken var är svårt att säga men vi spelade inte bra i alla fall. Vi vet att vi kan bättre och det kommer kanske när vi spelat ihop laget om några matcher.

Mål: Åsa Grundström
En ganska bra match och vi var precis som Ö.Sallerup utan avbytare.Vi konstaterar efter matchen att vi har börjat säsongen bättre än förra året då vi förlorade första matchen.

Säsongen 2002

Sluttabell